środa, 18 listopada 2015

Będzin again!

Witamy ponownie, po długiej nieobecności! :)

Dzisiaj ponownie zawitaliśmy do Będzina, a dokładniej do jednego z tamtejszych kin. Mieliśmy przyjemność obejrzeć dwa nieme filmy, dokument nakręcony przez TVP3 Katowice o wcześniej opisanej Rutce Laskier oraz dokument stacji BBC pt "Secret Diary of the Holocaust".



Rozmawialiśmy jeszcze z wydawcą Pamiętnika Rutki Laskier - z panem Adamem Szydłowskim który udostępnił nam wierną replikę książki oraz poświęcił nam swój cenny czas. Dziękujemy za to bardzo serdecznie :D







A oto i my oraz p.Adam Szydłowski :)

Kolejnym celem naszej wyprawy były wywiady "z doskoku" ;) W kilku grupkach przemierzaliśmy Będzin chcąc porozmawiać z ludźmi o historii żydów jak i tego miasta. Niestety w większości spotkaliśmy się z ignorancją z ich strony. To smutne, że ludzie nie wiedzą nic o miejscu, w którym mieszkają :(

Ostatnią przystanią naszej dzisiejszej podróży, była "Cafe Jerozolima" - również dzieło pana Adama Szydłowskiego. Zostaliśmy uraczeni pyszną kawą/ herbatą z cynamonowymi bułeczkami z budyniem w przyjemnej oraz skłaniającej do refleksji atmosferze.







Polecamy Serdecznie!
^^

1 komentarz:

  1. Bardzo podoba mi się Wasz projekt. Zwrócił moją uwagę na tak dużą obecność Żydów w naszej okolicy i w naszej przeszłości. Zachęciliście mnie również do odwiedzenia Cafe Jerozolima. To całkiem klimatyczne, przepięknie urządzone miejsce. Zaintrygowała mnie sprawa Rutki Laskier. W pobliżu kawiarni znajduje się chyba nawet jej dom, który chciałam odnaleźć, ale z marnym skutkiem. Miejscowi nie byli zbytnio pomocni, co potwierdza postawioną przez Was tezę o ich nieświadomości historii tej okolicy.
    Równie dobrze podobają mi się Wasze zdjęcia (kawa!), ale popracujcie jeszcze nad wyglądem strony i samych wpisów. Ciężko czyta się wpisy, napisane tym fontem.

    OdpowiedzUsuń